documenten aanleveren

Home / documenten aanleveren

Hoe lever ik documenten in één keer goed aan?

Wij willen voor jou de hypotheekaanvraag zo snel mogelijk rond hebben. Je kunt er zelf voor zorgen dat alle benodigde documenten meteen op de juiste manier worden aangeleverd. Wij spannen ons hierna tot het uiterste in om je hypotheekaanvraag snel en efficiënt te laten verlopen. Op deze pagina vind je nadere uitleg over de documenten en tips om deze in één keer goed aan te leveren. De Clarté hypotheekdossier is een beveiligde en persoonlijke omgeving om documenten online te verzamelen en met ons te delen. Verder kun je hier tijdens het hypotheekproces de status volgen.

ALLEEN PDF-BESTANDEN
Vrijwel alle geldverstrekkers accepteren alleen pdf-bestanden. Je kunt zelf eenvoudig allerlei bestandstypes zoals foto’s en Office-documenten omzetten naar pdf. Ook kun je eenvoudig pdf’s bewerken, samenvoegen en roteren. Via Smallpdf kun je online allerlei bewerkingen doen. Lees ook hun privacy policy.
ZELF SAMENVOEGEN
Wil je meerdere documenten onder één item uploaden, voeg deze dan eerst samen tot één document. Vragen wij je in de toelichting van een afgekeurd document om een aanvulling? Voeg het aanvullende document dan zelf eerst samen met eerder aangeleverde document(en).  Hiervoor zou je bijvoorbeeld ook gebruik kunnen maken van  Smallpdf-samenvoegen. Let op dat nummering van pagina’s op elkaar aansluit en dat de documenten rechtop staan en niet gedraaid hoeven te worden.
GEEN SCANNER?
Heb je geen scanner bij de hand? Geen probleem. Er zijn diverse (gratis) apps te downloaden voor je telefoon waarmee je redelijk eenvoudig de documenten kunt inscannen en samenvoegen. Kijk eens in de app-store van jouw telefoon. Eventueel kun je via Smallpdf Converter een foto maken met je telefoon die dan omgezet wordt naar een pdf-bestand.